تغییرات در سیاست‌های پشتیبانی اپل


تغییرات در سیاست‌های پشتیبانی اپل

تاریخ: 1403/3/17 ساعت: 15:0 بازدید: 202

اپل، که پیشتر هیچ اشاره‌ای به مدت زمان پشتیبانی از محصولات خود نکرده بود، تحت فشار قانونی دولت بریتانیا، سیاست‌های خود را تغییر داد. این شرکت اخیراً سندی را منتشر کرده که برای نخستین بار، مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از دستگاه‌هایش را به طور رسمی اعلام می‌کند. بر اساس این سند، آیفون ۱۵ پرو مکس اپل از زمان عرضه به مدت دست‌کم پنج سال، به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت خواهد کرد.

 

 

در این سند، پشتیبانی پنج‌ساله صرفاً به به‌روزرسانی‌های امنیتی اشاره دارد و به‌روزرسانی امنیتی به این شکل تعریف شده است: «آپدیت نرم‌افزاری که به حفاظت یا ارتقای امنیت دستگاه کمک می‌کند و شامل رفع مشکلات امنیتی شناخته‌شده یا گزارش‌شده به تولیدکننده می‌شود.»

انتشار این سند جدید، پیامد اجرایی شدن قانونی است که اخیراً در بریتانیا به تصویب رسیده و بر امنیت دستگاه‌های الکترونیکی تأکید دارد. این قانون، شرکت‌ها را ملزم به حفظ امنیت محصولات خود می‌کند.

اپل در این سند به دولت بریتانیا اطمینان داده که آیفون ۱۵ پرو مکس برای مدت پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت خواهد کرد، در حالی که مدل‌های پرچم‌دار سامسونگ و گوگل تا هفت سال پشتیبانی می‌شوند.

مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری، یکی از معیارهای مهم در انتخاب گوشی جدید است. اپل که زمانی در این زمینه پیشتاز بود، اکنون با تغییراتی که تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در سال گذشته اعمال کرده‌اند، رقابت می‌کند.